Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2013

Ερώτηση της Όλγας Γεροβασίλη για Μουσικά Σχολεία

Η βουλευτής Άρτας, Όλγα Γεροβασίλη, σε συνεργασία με άλλους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, κατέθεσε την Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2013 Ερώτηση με Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού σχετικά με τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία της χώρας, που οι μεθοδεύσεις του Υπουργείου Παιδείας τα οδηγούνε σε μαρασμό και στο οριστικό τους κλείσιμο.
Η Όλγα Γεροβασίλη τονίζει πως βλέπουμε σε πλήρη δράση την πολιτική της τρικομματικής μνημονιακής κυβέρνησης που στόχο έχει να μετατρέψει την πρόσβαση στη παιδεία και στον πολιτισμό από δικαίωμα για όλους σε προνόμιο των ελαχίστων, δηλώνει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ θα σταθεί στο πλάι των μαθητών και των εκπαιδευτικών που διεκδικούν το αυτονόητο, την κανονική λειτουργία του σχολείου στο οποίο φοιτούν ή εργάζονται και προσθέτει χαρακτηριστικά: "Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε και τελικά θα ανατρέψουμε αυτή την  πολιτική, που κάθε μέρα αποδεικνύεται όλο και πιο επικίνδυνη για την παιδεία και τον τόπο". 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης [...]


ΕΡΩΤΗΣΗ ΜΕ ΑΚΕ

Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού

Θέμα: «Οι μεθοδεύσεις του Υπουργείου Παιδείας οδηγούν τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία της χώρας σε μαρασμό και στο οριστικό τους κλείσιμο»

Η Γενική Γραμματέας Πολιτισμού κ. Λ. Μενδώνη ανέφερε χαρακτηριστικά στην εισήγησή της σε σχετική ημερίδα: «Μπορεί η Παιδεία και ο Πολιτισμός να είναι έννοιες αλληλένδετες και όλοι να θεωρούν ότι διέπονται από μια σχέση αμοιβαίας εξάρτησης, δυστυχώς όμως το θεωρητικά αυτονόητο δεν ταυτίζεται απαραίτητα με το πρακτικά δεδομένο».
Τα λόγια αυτά έρχεται να επιβεβαιώσει το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο με πρόσχημα την ανάγκη της δημοσιονομικής προσαρμογής απαξιώνει τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία της χώρας, που ιδρύθηκαν με τις καλύτερες προϋποθέσεις πριν από 25 χρόνια και τα οδηγεί σε συρρίκνωση, μαρασμό και τελικά στην κατάργησή τους.
Οι τραγικές ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό, κυρίως καλλιτεχνικών ειδικοτήτων, αλλά και τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στις μετακινήσεις των μαθητών για περισσότερο από 2 μήνες λόγω της κατάργησης των μεταφορών, εξαιτίας των περικοπών, είχε σαν αποτέλεσμα να χάνονται περίπου 10.000 διδακτικές ώρες κάθε εβδομάδα από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Επίσης, η δραματική μείωση των λειτουργικών δαπανών έχει φέρει τα σχολεία αυτά σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Μάλιστα, κάποια περιφερειακά απειλούνται με λουκέτο.
Για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων το Υπουργείο Παιδείας, μόλις στις αρχές Ιανουαρίου, προσέλαβε ωρομίσθιους καθηγητές για την κάλυψη μόνο 546 ωρών την εβδομάδα, συνολικά, σε όλα τα Μουσικά Σχολεία της χώρας.
Επισημαίνεται ότι τον Απρίλιο του 2010, υπηρεσιακό έγγραφο της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας πρότεινε την κατάργηση των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων, κάνοντας αναφορά στο «υψηλό κόστος» λειτουργίας τους. Λίγους μήνες αργότερα, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής δήλωνε ότι τα Μουσικά Σχολεία πηγαίνουν για κλείσιμο, επειδή «δεν υπάρχουν λεφτά». Πρόσφατα, ο Υφυπουργός Παιδείας δήλωνε ότι υπάρχει πρόθεση για την κάλυψη των κενών, «στα πλαίσια πάντα των δυνατοτήτων μας».
Από όλα τα παραπάνω γίνεται φανερό, ότι το Υπουργείο Παιδείας όχι μόνο δεν στηρίζει και δεν αναβαθμίζει τα σχολεία αυτά αλλά αντίθετα μεθοδεύει την υποβάθμισή τους, τα οδηγεί σε μαρασμό και τελικά σε κατάργηση.
Υπενθυμίζοντας το βασικό και θεμελιώδες Συνταγματικό δικαίωμα των παιδιών να λαμβάνουν ανεμπόδιστα το αγαθό της δημόσιας και δωρεάν Εκπαίδευσης και με δεδομένο το ότι η Μουσική και Καλλιτεχνική Εκπαίδευση αποτελεί ανάγκη και όχι άχρηστη και περιττή πολυτέλεια,
ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Τι προτίθεται να πράξει για την κάλυψη των κενών στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία σε διδακτικό προσωπικό Γενικής Παιδείας αλλά κυρίως Καλλιτεχνικών ειδικοτήτων;
  2. Προτίθεται να δημιουργήσει Ενιαίο Φορέα για τη μετακίνηση των μαθητών, οργανωμένο σε επίπεδο περιφέρειας με την επίβλεψη και τον έλεγχο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού;
  3. Πόσοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί κατά κλάδο και ειδικότητα υπηρετούν οργανικά στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία όλης της χώρας;
  4. Πόσες οργανικές θέσεις είναι κενές κατά κλάδο και ειδικότητα σε όλα τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία της χώρας;
  5. Πόσα είναι τα λειτουργικά κενά κατά αυτή τη στιγμή σε όλα τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία της χώρας;
Παρακαλείται ο κύριος Υπουργός να καταθέσει στο σώμα:
α) κάθε σχετικό έγγραφο με τα ερωτήματα 3, 4 και 5 και
β) όλες τις αποφάσεις σύστασης οργανικών θέσεων στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία της χώρας
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου